Fair Play

euro-biljettendinsdag 05 oktober 2010 20:26

Dinsdagavond 5 oktober werd er tijdens een bijeenkomst van de gemeenteraad gediscussieerd over het jeugd- en jongerenwerk. Tijdens deze bijeenkomst probeerde wethouder Meta Jacobs (VVD) haar problemen in de schoenen van het oude college te schuiven door te stellen dat zij bij haar aantreden in april 2010 werd “geconfronteerd” met incidentele (=eenmalige) dekking van activiteiten op dit beleidsterrein.

Op zich is dat juist, vele activiteiten werden gedekt (is een ander woord voor gefinancierd) uit een tijdelijke uitkering van het Rijk. Echter mevrouw Jacobs “vergat” te melden dat in de meerjarenraming een structureel budget is opgenomen die juist diende om het wegvallen van tijdelijke financiering door het Rijk op te vangen. Deze post is ruim € 1,3 miljoen groot, meer dan voldoende om de problemen op te lossen, maar het gehele bedrag is door het huidige college wegbezuinigd. Er was en is dus meer dan voldoende financiering.

Dit college en mevrouw Jacobs maken andere keuzes. Kom daar dan gewoon voor uit i.p.v. het vertellen van halve waarheden. Ik vind dit gewoon een zaak van eerlijk spel.

Albert Kok, fractievoorzitter

Reacties op 'Fair Play'