Elly van Wageningen nieuwe lijsttrekker ChristenUnie Lelystad

091121WageningenEllyVan07_3.50X4.75vrijdag 22 november 2013 15:17

Elly van Wageningen wordt de lijsttrekker van de ChristenUnie bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Op de ledenvergadering van 21 november heeft de ChristenUnie Lelystad unaniem voor de ervaren politica gekozen. Van Wageningen zit inmiddels in haar tweede termijn als gemeenteraadslid, en voert al drie jaar met succes de partij als fractievoorzitter aan.

Onder haar leiding heeft de ChristenUnie een duidelijke stem in de Lelystadse politiek gehad. Zo heeft het de ontwikkelingen van de Flevokust aan strikte criteria weten te binden, en is het opgekomen voor de mensen aan de rand van onze samenleving. Er is in de afgelopen jaren, mede door inzet van de ChristenUnie, 3 miljoen euro vrijgekomen om Lelystedelingen in de bijstand naar een baan te begeleiden, en 4,5 miljoen euro gereserveerd voor zorgtaken.

De komende periode gaat de ChristenUnie zich opnieuw hard maken op deze terreinen. Als uitganspunt geldt daarbij het nieuwe verkiezingsprogramma. Een programma dat inzet op een samenleving waarin men rekening houdt met elkaar, waarin mensen werk hebben, en waarin rekening wordt gehouden met de natuur. Dit vat het verkiezingsprogramma samen onder de thema’s: ‘samen leven, samen werken en samen duurzaam zijn’.

De kandidatenlijst die Van Wageningen zal gaan aanvoeren bestaat uit een mix van ervarenheid en jong enthousiast talent. Een opvallende nieuwkomer is Berend Okma, voormalig voorganger van De Pijler. Ook worden de jongeren in Lelystad een stem geboden, onder meer door de 24-jarige Henk Schraa verkiesbaar te stellen. De ChristenUnie hoopt met haar lijst diverse groepen te kunnen aanspreken, en vertrouwt op een substantiële verkiezingsuitslag.

Reacties op 'Elly van Wageningen nieuwe lijsttrekker ChristenUnie Lelystad'