Begrotingsfestival

elly begrotingsfestivalwoensdag 05 juli 2017 22:14

Zaterdag 1 juli vond in de Gordiaan het begrotingsfestival plaats.
Elly van Wageningen vertelt over haar ervaringen deze dag.

Het begrotingsfestival

Ondanks de regen ging het begrotingsfestival op zaterdagochtend toch door. Daardoor kwamen er vast minder mensen dan we gehoopt hadden maar met de mensen die er waren heb ik interessante gesprekken gevoerd. Zomaar een paar voorbeelden. Een echtpaar na jaren weer terug in Lelystad en aangaf dat Lelystad zo mooi geworden was. Een vrouw die diep nadacht waar zij het geld aan zou besteden als ze het voor het zeggen had en er daardoor niet goed uitkwam. Een man die aan mij probeerde uit te leggen op welke manier hij dacht dat het duurzaamheidsvraagstuk opgelost kon worden. Een inwoner die graag een dierenweide wilde als ontmoetingsplek in de nieuwe wijk waar ze woonde.

Rode draad in ons raadsprogramma is de participatie met de inwoners. Daarom organiseren wij ook dit moment met onze inwoners en vragen hen: 'Hoe zou u de middelen verdelen'? Meer geld naar zorg of juist naar economie? Wat moet of kan beter in de stad? Hebt u een leuk idee? Kent u de ideeënmakelaar? Moeten we ergens mee stoppen?

De uitkomsten van de gesprekken met de inwoners zullen binnenkort gepubliceerd worden. En daar kan de politiek weer haar voordeel mee doen!

Elly van Wageningen, wethouder Onderwijs, Jeugdhulp, en Duurzaamheid