Politiek café 26-1-2011 over Natuur, recreatie en stedelijke ontwikkeling

lelystad in flevolandvrijdag 07 januari 2011 11:33

Op 26 januari houdt de ChristenUnie Lelystad een politiek café als start van de verkiezingscampagne. Sprekers zijn de lijsttrekker van de ChristenUnie in de provincie, Roelof Siepel, de heer Arnold Michielsen van LTO-Noord en de lelystadse wethouder Jop Fackeldey (PvdA) en de Lelystadse kandidaat voor de Provinciale Staten, Jan van Dijk. Het belooft een scherpe discussie te worden gezien de uiteenlopende visies op het onderwerp, zie het programma hieronder.

Debatonderwerp: Natuur, recreatie en stedelijke ontwikkeling
Met een toespitsing op:
- Oostvaarderswold
- Markermeer en IJmeer met o.a. buitendijkse ontwikkelingen
- stad: wat heeft stad als Lelystad nodig om zich harmonieus in relatie tot het landelijk gebied te kunnen ontwikkelen?

toelichting:
Hierin komt een aantal onderwerpen bij elkaar waarin keuzes gemaakt moeten worden. Van de lijsttrekker wordt een weloverwogen balans verwacht die kan worden aangescherpt door bijdragen vanuit tegengestelde visies op het onderwerp.
Over het Oostvaarderswold en over IJmeer en markermeer is op internet allerlei informatie te krijgen, o.a. via de websites:
en http://www.markermeerijmeer.nl/
Voor het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie Flevoland: zie http://flevoland.christenunie.nl.
Klik hier voor informatie over LTO-Flevoland. Informatie over standpunten van de PvdA kunt u vanzelfsrpekend aantreffen op de website van de PvdA-Lelystad.

Planning van de avond:

20.00 uur:  opening
20.10 uur: Roelof Siepel, lijsttrekker ChristenUnie Flevoland; lees verder
20.30 uur: Arnold Michielsen, voorzitter LTO Flevoland
20.40 uur: Jop Fackeldey, wethouder Lelystad, PvdA.

20.50 uur: Pauze

21.10 uur: Jan van Dijk, Lelystadse kandidaat voor de Provinciale Staten; lees verder
21.20: uur: Forumdiscussie met de zaal en onderling.

Plaats: Atolplaza, Schor 1.
Klik hier voor de lokatie. Klik hier voor een blik op het gebouw.

Roelof Siepel over zijn bijdrage:
We dromen allemaal van een mooie toekomst. Maar wat is die toekomst voor Lelystad en voor Flevoland? En: wat hebben we er voor over om die droom waar te maken? In onze dromen is alles haalbaar, in de werkelijkheid valt dat echter vaak tegen.
We willen natuur om te recreëren en ontwikkelingsmogelijkheden voor agrarische bedrijven. We willen onze economie duurzamer maken en toch ook geen werkgelegenheid verliezen omdat er te veel regels zijn. Duurzame energie vinden we belangrijk, als de windmolens maar niet in onze achtertuin staan. Willen we vandaag lekker leven of zijn we bereid om met iets minder genoegen te nemen als dat de schepping minder belast? Belangen botsen en gaan in de praktijk vaak niet samen. Over de keuzes die de ChristenUnie maakt ga ik graag met u in gesprek. Dromen we samen van dezelfde toekomst en wat hebben we er voor over om die droom waar te maken? Ook voor Lelystad valt er wat te kiezen op 2 maart!

Jan van Dijk over zijn bijdrage:
"Waar wil ik me sterk voor maken in de Staten? Als commissielid WERK ligt mijn interesse in het versterken van de economie in Flevoland en dan met name een duurzame economie. Over dit onderwerp zal ik op het politiek café een aantal statements geven die dan verder kunnen worden bediscussieerd.
Thema: Werken aan een duurzame toekomst!"

Reacties op 'Politiek café 26-1-2011 over Natuur, recreatie en stedelijke ontwikkeling'