Dankbaar voor de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen 2022

CU Lelystad GR22 groep 5 buiten 02.jpgvrijdag 18 maart 2022 15:10

De ChristenUnie is met 7,7 procent van de stemmen de vierde partij van Lelystad geworden. We zijn procentueel nog verder gegroeid. De ChristenUnie krijgt 3 van de 37 zetels in de Lelystadse gemeenteraad. Als onze uitslag omgerekend wordt naar de verhoudingen in de Tweede Kamer, zouden we 12 van de 150 zetels innemen. Deze fantastische uitslag betekent dat we de komende jaren weer het verschil kunnen maken in Lelystad.

Dat gaan we doen op vele terreinen. We willen bouwen voor jong en oud. We gaan voor een stad vol groen, met mooie sportaccommodaties, een openbare bibliotheek en goed gevulde podia. We blijven investeren in het Lelystadse onderwijs en natuurlijk willen we een menselijke benadering in de ouderen- en jeugdzorg.

Het is een bijzondere zegen dat de ChristenUnie in één van de meest seculiere steden van Nederland zo massaal gesteund wordt. Dit betekent ook een bijzondere verantwoordelijkheid voor de ChristenUnie-politici die nu in de gemeenteraad komen. Het is onze opdracht naar de brede achterban van de partij te luisteren en dit te vertalen naar concreet beleid.

Samen willen we recht doen. Aan Gods Woord. Aan Lelystad. Aan elkaar.

Henk Schraa

Lijsttrekker ChristenUnie Lelystad