Thema-avond over schulden met Don Ceder

Don.jpgmaandag 03 juni 2019 23:01

Don Ceder komt 5 juni spreken over de manier waarop de schuldenproblematiek in Lelystad het best bestreden kan worden. Ceder is schuldsaneringsadvocaat en fractievoorzitter van de ChristenUnie Amsterdam. Hij vraagt al geruime tijd aandacht voor de snel oplopende schulden van veel Nederlandse huishoudens. Zo sprak hij hierover bij Pauw, De Wereld Draait Door en Tedx Eindhoven. Vorig jaar plaatste Forbes hem op de "Forbes 30 under 30" lijst als één van de grootste talenten van Europa.

De ChristenUnie haalt Ceder naar Lelystad omdat zo'n 0,8% van de Lelystedelingen in de schuldhulpverlening zit, terwijl het NIBUD schat dat zo'n 15% van de huishoudens ernstige betalingsachterstanden heeft. Het grootste deel van de mensen in de problemen wordt dus niet bereikt. De gemeente Lelystad vecht al jaren om de armoede- en schuldenproblematiek terug te dringen, maar het bereiken en helpen van mensen met schulden blijft een uitdaging.

Na een lezing van Don Ceder zal een panelgesprek plaatsvinden met experts uit het veld. In dit panel zit de fractievoorzitter van de ChristenUnie Lelystad, een deurwaarder die de Lelystadse incassosector goed kent en een lokale schuldhulpverlener. Ook zal het publiek alle ruimte krijgen om vragen te stellen. De thema-avond is gratis en zal plaatsvinden in het gebouw van het IDO (Lelystad, Fjord 155). Starttijd 20:30.