Thema-avond verzet vanwege komst Carola Schouten

Carola Schouten -2.jpgmaandag 30 oktober 2023 22:59

De thema-avond die op woensdag 1 november zou plaatsvinden, wordt verzet naar woensdag 15 november. Een aantal leden heeft aangegeven dat ze niet kunnen komen op 1 november, omdat het dan dankdag is. Bovendien bereikte ons vandaag het bericht dat Carola Schouten, demissionair minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen, graag wil aansluiten bij de thema-avond als die op 15 november wordt gehouden.

Start met maaltijd
Opnieuw nodigen we je van harte uit om je aan te melden voor deze bijzondere thema-avond over “Bestaanszekerheid”. Inloop is vanaf 17.45 uur en om 18.00 uur beginnen we met pizza’s, die worden gebakken en geserveerd door De Buurjongens van Youth for Christ.

Tijdens de maaltijd worden prikkelende stellingen en vragen over het onderwerp aangereikt, waarover in groepjes kan worden gesproken. Ook is er ruimte voor eigen inbreng.

DeBuurjongens2

Voortzetting programma

Na de maaltijd volgt het tweede deel van het programma. Onze eerste bijzondere gast vanuit de landelijke politiek is demissionair minister Carola Schouten. Zij was de afgelopen (moeilijke) periode betrokken bij het vormen van beleid op het gebied van armoede. Vanuit haar ervaring zal ze het onderwerp “bestaanszekerheid” belichten. Ook werpt ze een blik op de toekomst: voor welke uitdagingen staan we de komende jaren en welke stappen zouden we kunnen maken?

We zijn ook blij met de aanwezigheid van Annemieke Messelink, die als wethouder iets zal vertellen over de Lelystadse praktijk.
Annemieke Messelink

Hierna is er tijd voor vragen, discussie, verdieping en gesprek met een panel. We verwachten af te sluiten rond 20.30 uur.

Neem iemand mee en meld u aan!

De avond gaat door met een minimum aantal aanmeldingen van 25 personen. Daarom vragen we om je per mail aan te melden als je van plan bent te komen: bestuur@lelystad.christenunie.nl . De ruimte is beperkt, dus meld je op tijd aan: uiterlijk maandag 13 november. Vol = vol.

Locatie: huiskamer van De Pijler, Ketelmeerstraat 90, Lelystad