Elly "beste lokale bestuurder van 2017"

Poster_ChristenUnieA2donderdag 18 januari 2018 15:05

Onze Lelystadse ChristenUnie-wethouder Elly van Wageningen is verkozen tot ‘Beste Lokale Bestuurder’ van 2017. Volgens GroenLinks jongerenorganisatie DWARS die de verkiezingen organiseerde, hebben de afgelopen weken duizenden mensen hun stem uitgebracht op de 10 genomineerde kandidaten. 27 procent van alle stemmen gingen naar Van Wageningen.

DWARS had haar genomineerd voor de prijs vanwege de ‘duurzame en innovatieve wijze waarmee ze omgaat met milieu en energie.’ Ze heeft samen met diverse maatschappelijke partners de afgelopen vier jaar een vergaande duurzaamheidsagenda opgezet met als speerpunt ‘Lelystad energieneutraal in 2025’. Om dit doel te bereiken komen in Lelystad energiezuinige huizen, bouwt Lelystad nieuwe windparken en biedt de gemeente subsidies voor de plaatsing van zonnepanelen.

Het verwezenlijken van de ambitieuze duurzaamheidsagenda leverde in de Lelystadse gemeenteraad soms stevige debatten op. Ze trok daarbij met haar duidelijke visie geregeld de aandacht. Vanwege haar ‘zichtbaarheid als wethouder’ is ze deze week ook genomineerd voor de Media Award Flevoland 2017. We zijn natuurlijk ontzettend trots op onze wethouder voor duurzaamheid, jeugdzorg en onderwijs en danken iedereen die de afgelopen weken gestemd heeft. Hopelijk mag Elly van Wageningen ook bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart op jullie steun rekenen!

Archief > 2017 - 2018 > januari 2018